Shiatsu & Bewegen 2018-05-23T11:59:37+00:00

Waarom Shiatsu?

SHIATSU is je energie terug in evenwicht brengen door het rekken en strekken van je lichaam en het aanraken van de meridianen (energiebanen) met handen, duimen, ellebogen en/of voeten.

Met STRUCTURELE SHIATSU werk ik aan het skelet, de meest yange (harde) structuur van je lichaam. Door aan je wervelkolom te werken bereik ik de energiestromen, het meest yinne (zachte) deel van je lichaam.
Fysieke, mentale en emotionele onevenwichten kunnen het gevolg zijn van onevenwichten in de structuur van je lichaam.

SHIATSU en STRUCTURELE SHIATSU hebben een positief effect op

spijsverteringsproblemen
hoge/lage bloeddruk
rug- gewrichts-, en spierpijnen
stijfheid in schouders en nek
hoofdpijn en migraine
vermoeidheid
sombere buien
menstruatiepijn en menopauze klachten…

Zowel SHIATSU als STRUCTURELE SHIATSU zetten je stevig met je voeten op de grond en worden ervaren als prettig en ontspannend.

Waarom Bewegen?

BEWEGEN is “zelf – therapie” zonder hulp van anderen of toestellen.

BEWEGEN helpt je bij door stress veroorzaakte ongemakken, zoals rug- en hoofdpijnen, spierpijnen… Bewegen zorgt ervoor dat door het rekken en strekken van de ledematen, samen met gecontroleerd ademen, de meridianen of energiebanen in het lichaam die verbonden zijn aan de organen geopend worden om de energiestroom langs deze routes te verbeteren.

Alle bewegingen doe je in combinatie met je ademhaling en zijn ontwikkeld om je stress, je spanningen, je ongemakken en je pijn weg te nemen. De strekkingen verbeteren je bloedcirculatie en versoepelen je lichaam. Je wordt beloond met meer vitaliteit.

Ik leer je deze aanvullende ademhalings-, rek- en strekoefeningen om thuis je shiatsu-sessies te ondersteunen. Je krijgt uitleg-folders mee.

Integreer ADEMEN en BEWEGEN in je leven voor je mentale kracht.
Het geeft je méér goesting!

Praktisch

SHIATSU en STRUCTURELE SHIATSU worden gegeven op een speciale katoenen matras (futon) die op de grond ligt. Er wordt geen gebruik gemaakt van apparatuur. Je draagt ruim zittende katoenen kleding (geen jeans). Je komt met gewassen voeten. Juwelen laat je thuis.

Een periode van twee tot zes weken tussen de sessies is perfect om evenwicht te bewaren, afhankelijk van de ernst van de klacht(-en). Jij kiest.